H Τεχνική Alexander (TA), αναδεικνύοντας τη σχέση νου και σώματος, εξετάζει, διευρύνει και προάγει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και δομούμε τον εαυτό μας και εκφραζόμαστε κινητικά την κάθε στιγμή. Την ίδια στιγμή, η Τεχνική Alexander, διερευνά και βελτιώνει τον τρόπο που χρησιμοποιούμε τον εαυτό μας ως ενιαίο ψυχοσωματικό σύνολο στις διάφορες λειτουργίες και συμπεριφορές μας (Use of the Self).
Κατά τη διάρκεια της ζωής μας διαμορφώνουμε συνήθειες, προκαθορισμένες ιδέες και στερεότυπα συμπεριφοράς που περιορίζουν την ελευθερία μας και την αρμονική λειτουργία του οργανισμού μας (Habitual Use of the Self). Η εκδήλωση της παραμικρής έκφρασής μας αντιστοιχεί σε μυική δράση. Οι αναποτελεσματικοί αυτοί αυτοματισμοί οδηγούν στη δημιουργία περιττών εντάσεων, εμφάνιση πόνων σε διάφορα μέρη του σώματος, αίσθηση βάρους και κόπωσης, παρεμπόδιση της ελεύθερης αναπνοής, προκαλώντας μια γενικότερη δυσλειτουργία του οργανισμού και διαχέοντας μια αίσθηση κακοδιαθεσίας, νευρικότητας και μελαγχολίας (Psyho-Physical Unity).
Η Τεχνική Alexander επανεκπαιδεύοντας το νευρομυικό σύστημα (Inhibition, Direction) και δίνοντας έμφαση στην ελεύθερη ισορροπία του κεφαλιού πάνω στη σπονδυλική στήλη (Primary Control), επιδρά πάνω στο σύστημα που οργανώνει την όρθια στάση και την κίνηση του σώματος ώστε αυτό να λειτουργεί ανεμπόδιστο. Έτσι προάγεται η φυσική ισορροπία και ο συντονισμός της κίνησης, ενώ η ενέργεια κατευθύνεται εκεί που απαιτείται, ελαχιστοποιώντας την περιττή ένταση κατά τη δραστηριότητα (Improved Use of the Self).
Η Τεχνική Alexander προσφέροντας το βίωμα ότι ο οργανισμός μας λειτουργεί με μεγαλύτερη αρμονία όταν εμείς δεν τον παρεμποδίζουμε με τα αυτοματοποιημένα μοτίβα δράσης που προκαλούν περιττές μυικές εντάσεις, οδηγεί στην απόκτηση υψηλότερου βαθμού συνειδητότητας και στη διεύρυνση των ικανοτήτων μας ψυχικών και σωματικών.
FREDERICK MATTHIAS ALEXANDER
Ο Frederick Matthias Alexander ( 1869 -1955 ) Αυστραλός ηθοποιός του Σαιξπηρικού Θεάτρου, οδηγήθηκε στη διαμόρφωση αυτής της τεχνικής απελευθερώνοντας τον ίδιο του τον εαυτό από αναπνευστική δυσλειτουργία και βραχνάδα που κατέληγαν παροδικά σε απώλεια της φωνής του κατά τη διάρκεια των παραστάσεων.
Καθώς η ιατρική προσέγγιση όπως και οι μέθοδοι φωνητικής της εποχής του απέτυχαν να τον βοηθήσουν, ξεκίνησε ο ίδιος να ερευνά τα αίτια και τη λύση του προβλήματός του. Διαπίστωσε ότι ο τρόπος με τον οποίο έθετε σε λειτουργία τον οργανισμό του κατά την διάρκεια της απαγγελίας, προκαλούσε τις βλαβερές συνέπειες στην αναπνοή και την φωνή του και ότι αυτό αποτελούσε μέρος μιας γενικευμένης δυσλειτουργίας. Κατέληξε ότι αυτό ήταν υπόθεση μιας συνολικής επαναπροσέγγισης των ισορροπιών του νευρικού και του μυικού συστήματος.
Ο ίδιος δίδαξε την τεχνική του το 1894 στη Μελβούρνη και αργότερα στο Σίδνεϋ, στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη.
Το 1924 ίδρυσε Ιδιωτικό Σχολείο όπου οι μικροί μαθητές διδάσκονταν και την τεχνική του. Το 1931 δημιούργησε το πρώτο επαγγελματικό πρόγραμμα για την εκπαίδευση Δασκάλων Τεχνικής Alexander και το 1958 συγκροτήθηκε η πρώτη Ένωση Society of Teachers of the Alexander Technique ( STAT ).
Ο Frederick Matthias Alexander αναπτύσσει τη μέθοδό του στα τέσσερα βιβλία του:
- Man’s Supreme Inheritance (1910)
- Constructive Conscious Control (1923)
- The Use of the Self (1932)
- The Universal Constant Living (1942)